تشخیص سرطان واژن چگونه است؟

تشخیص سرطان واژن

چندین آزمایش برای تشخیص سرطان واژن استفاده می شود، از جمله:

معاینه لگنی واژن و سایر اندام های لگن: برای بررسی تومورها، توده ها یا توده ها انجام می شود.

کولپوسکوپی: در این روش از ابزاری به نام کولپوسکوپ با لنزهای ذره بین برای بررسی دهانه رحم و واژن از نظر ناهنجاری استفاده می شود. اگر بافت غیر طبیعی یافت شود، معمولاً بیوپسی انجام می شود. به این بیوپسی کولپوسکوپی می گویند.

تست پاپ (که پاپ اسمیر نیز نامیده می شود): این تست شامل بررسی میکروسکوپی سلول های جمع آوری شده از دهانه رحم است که برای تشخیص تغییراتی که ممکن است سرطانی باشند یا منجر به سرطان شوند و برای نشان دادن شرایط غیر سرطانی مانند عفونت یا التهاب استفاده می شود.

اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT یا اسکن CAT): این روش تصویربرداری تشخیصی از ترکیبی از اشعه ایکس و فناوری کامپیوتری برای تولید تصاویر افقی یا محوری (اغلب برش‌هایی) از بدن استفاده می‌کند. سی تی اسکن تصاویر دقیقی از بدن، از جمله استخوان ها، ماهیچه ها، چربی و اندام ها را نشان می دهد. سی تی اسکن جزئیات بیشتری نسبت به اشعه ایکس عمومی دارد.

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI): این روش تشخیصی از ترکیبی از آهنرباهای بزرگ، فرکانس های رادیویی و یک کامپیوتر برای تولید تصاویر دقیق از اندام ها و ساختارهای بدن استفاده می کند.

اسکن توموگرافی گسیل پوزیترون (PET): گلوکز (قند) دارای برچسب رادیواکتیو به جریان خون تزریق می شود. بافت هایی که از گلوکز بیشتر از بافت های طبیعی استفاده می کنند، مانند تومورها، می توانند توسط دستگاه اسکن تشخیص داده شوند. اسکن PET را می توان برای یافتن تومورهای کوچک یا بررسی اینکه آیا درمان برای یک تومور شناخته شده موثر است یا خیر، استفاده کرد.

متخصص رادیوانکولوژی اصفهان را بیشتر بشاسید.

دکتر فرزانه نیکوبین | متخصص رادیوانکولوژی اصفهان | پرتو درمانی اصفهان
دکتر فرزانه نیکوبین | متخصص رادیوانکولوژی اصفهان | پرتو درمانی اصفهان

بیوپسی: این روش نمونه‌های بافتی را از واژن برای بررسی زیر میکروسکوپ برای تعیین وجود سرطان یا سایر سلول‌های غیرطبیعی خارج می‌کند. تشخیص سرطان تنها با بیوپسی تایید می شود.

بسیار مهم است که یافته های خاص شما توسط یک متخصص در چارچوب قرار گیرد. انکولوژیست های زنان و زایمان، فوق تخصص هایی هستند که آموزش های پیشرفته ای در زمینه تشخیص، درمان و نظارت بر سرطان های زنانه، از جمله سرطان واژن دارند.

برای دریافت نوبت اینترنتی و تسریع در نوبت کلیک کنید.

درمان سرطان واژن

درمان خاص برای سرطان واژن توسط پزشک بر اساس موارد زیر تعیین می شود:

  1. سلامت کلی و سابقه پزشکی شما
  2. وسعت بیماری
  3. تحمل شما برای داروها، رویه ها یا درمان های خاص
  4. انتظارات برای سیر بیماری
به طور کلی، سه نوع درمان برای بیماران مبتلا به شرایط سرطانی یا پیش سرطانی واژن وجود دارد:

عمل جراحي: جراحی لیزری برای حذف سرطان، از جمله LEEP (روش الکترواکسیژن حلقه) اکسیزیون موضعی برای برداشتن سرطان واژینکتومی برای برداشتن تمام یا بخشی از واژن هیسترکتومی کامل پرتودرمانی: استفاده از اشعه ایکس، اشعه گاما و ذرات باردار برای مبارزه با سرطان شیمی درمانی (موضعی): استفاده از داروهای ضد سرطان برای درمان سلول های سرطانی محققان در یک آزمایشگاه آزمایش ژنتیک به تشخیص زودهنگام کمک می کند.

در صورت داشتن سوال با ما تماس بگیرید.

دکتر فرزانه نیکوبین | متخصص رادیوانکولوژی اصفهان | پرتو درمانی اصفهان
دکتر فرزانه نیکوبین | متخصص رادیوانکولوژی اصفهان | پرتو درمانی اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید