عمل جراحي برای درمان سرطان ریه چقدر موثر است؟

عمل جراحي برای درمان سرطان ریه چقدر موثر است؟

جراحی سرطان ریه

عمل جراحي

جراحی موثرترین درمان برای سرطان ریه است، اما محدود به سرطان‌هایی است که به خارج از ریه‌ها گسترش نیافته‌اند، یعنی مرحله I، II و III NSCLC و در برخی از بیماران با مرحله محدود NSCLC.

پرتو درمانی

پرتودرمانی، که از پرتوهای انرژی پرقدرت برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می کند، ممکن است برای NSCLC و SCLC استفاده شود.

هدف از بین بردن سلول های سرطانی بدون آسیب رساندن به سلول های طبیعی بیش از حد است. پرتودرمانی برای افرادی که برای جراحی مناسب نیستند یا از جراحی امتناع می ورزند گزینه خوبی است. همچنین می تواند پس از جراحی برای از بین بردن سلول های سرطانی باقیمانده استفاده شود.

دکتر فرزانه نیکوبین ، متخصص رادیوانکولوژی اصفهان ، هورمون درمانی ، پرتو درمانی و شیمی درمانی در اصفهان می باشند که با استفاده از این تکنیک های مدرن و روز دنیا میتوانند انواع سرطان را درمان و از پیشرفت آن جلوگیری کنند.

متخصص-رادیوانکولوژی-اصفهان | شیمی-درمانی-اصفهان
متخصص-رادیوانکولوژی-اصفهان | شیمی-درمانی-اصفهان

شیمی درمانی

داروهای شیمی درمانی هم برای NSCLC و هم برای SCLC برای کشتن سلول های سرطانی با رشد سریع استفاده می شود.

داروهای شیمی درمانی ممکن است به تنهایی یا همراه با جراحی یا پرتودرمانی تجویز شوند. شیمی درمانی اولین انتخاب برای SCLC است زیرا معمولاً تا زمانی که تشخیص داده می شود به طور گسترده در بدن پخش می شود.

درمان هدفمند

درمان‌های هدفمند مولکولی معمولاً نسبت به شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی آسیب کمتری به سلول‌های طبیعی وارد می‌کنند. مهارکننده‌های تیروزین کیناز داروهایی با مولکول کوچک هستند که در داخل سلول‌های سرطانی کار می‌کنند تا سیگنال‌هایی را که سلول‌های سرطانی برای رشد و تقسیم نیاز دارند، مسدود کنند.

آنتی بادی های مونوکلونال پروتئین های سیستم ایمنی ساخته دست بشر هستند که با تداخل با مولکول های خاص درگیر در رشد و پیشرفت تومور، مانع از رشد و گسترش سرطان می شوند.

برخی از درمان‌های دارویی هدفمند مولکولی تنها در صورتی کار می‌کنند که سلول‌های سرطانی فرد دارای جهش‌های ژنتیکی خاصی باشند. آزمایش جهش آزمایشگاهی برای تعیین اینکه آیا یک داروی درمانی هدفمند مولکولی در یک فرد خاص موثر است یا خیر، در دسترس است.

در صورت داشتن سوال با ما تماس بگیرید.

ایمونوتراپی

داروهای ایمونوتراپی از سیستم ایمنی بدن بیمار برای مبارزه با سرطان با تقویت، هدایت یا بازیابی دفاع طبیعی بدن در برابر سرطان استفاده می کنند.

متخصص رادیوانکولوژی اصفهان را بیشتر بشناسید.

متخصص-رادیوانکولوژی-اصفهان | شیمی-درمانی-اصفهان
متخصص-رادیوانکولوژی-اصفهان | شیمی-درمانی-اصفهان

جلوگیری

موثرترین اقدامی که می توان برای پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه انجام داد این است که سیگار نکشید و اگر قبلاً سیگاری هستید، سیگار را ترک کنید. کاهش قرار گرفتن در معرض سیگار کشیدن غیرفعال نیز یک روش موثر پیشگیری است.

اگرچه خطر ابتلا به سرطان ریه در افراد با مدت زمان و تعداد سیگارهایی که مصرف می‌کند افزایش می‌یابد، اما ترک سیگار، حتی پس از سال‌ها مصرف سیگار، می‌تواند به طور قابل‌توجهی شانس ابتلا به سرطان ریه را کاهش دهد.

انجام اقدامات احتیاطی برای محافظت از خود در برابر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی در محل کار، به عنوان مثال. پوشیدن تجهیزات ایمنی مورد نیاز مانند ماسک صورت نیز یک اقدام مهم پیشگیری از سرطان ریه است.

برای دریافت نوبت اینترنتی و تسریع در نوبت کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید