عواملی که خطر ابتلا به سرطان اولیه کبد را افزایش می دهند بخوانید:

عواملی که خطر ابتلا به سرطان اولیه کبد را افزایش می دهند بخوانید:

دلایل سرطان اولیه کبد

عفونت مزمن با HBV یا HCV.

عفونت مزمن با ویروس هپاتیت B (HBV) یا ویروس هپاتیت C (HCV) خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش می دهد.
سیروز این وضعیت پیشرونده و غیرقابل برگشت باعث ایجاد بافت اسکار در کبد شما می شود و احتمال ابتلا به سرطان کبد را افزایش می دهد.

برخی از بیماری های ارثی کبدی بیماری های کبدی که می توانند خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش دهند شامل هموکروماتوز و بیماری ویلسون هستند.

دکتر فرزانه نیکوبین متخصص رادیوانکولوژی اصفهان بهترین گزینه برای درمان و تشخیص سرطان هستند.

دیابت.

خطر ابتلا به سرطان کبد در افراد مبتلا به این اختلال قند خون بیشتر از افرادی است که دیابت ندارند.

متخصص رادیوانکولوژی اصفهان | متخصص شیمی درمانی اصفهان | دکتر فرزانه نیکوبین
متخصص رادیوانکولوژی اصفهان | متخصص شیمی درمانی اصفهان | دکتر فرزانه نیکوبین

بیماری کبد چرب غیر الکلی.

تجمع چربی در کبد خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش می دهد.
قرار گرفتن در معرض آفلاتوکسین ها آفلاتوکسین ها سمومی هستند که توسط کپک هایی تولید می شوند که روی محصولاتی رشد می کنند که به خوبی ذخیره نشده اند. محصولات زراعی مانند غلات و آجیل می توانند با آفلاتوکسین ها آلوده شوند که در نهایت به غذاهایی که از این محصولات ساخته شده اند می رسند.
مصرف زیاد الکل. مصرف بیش از مقدار متوسط ​​الکل روزانه در طی سالیان متمادی می تواند منجر به آسیب جبران ناپذیر کبدی شود و خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش دهد.

در صورت داشتن سوال با ما تماس بگیرید.

جلوگیری

خطر ابتلا به سیروز را کاهش دهید.
سیروز زخم کبد است و خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش می دهد. شما می توانید خطر سیروز را کاهش دهید اگر:

الکل را در حد اعتدال بنوشید. اگر می خواهید الکل بنوشید، مقدار مصرف را محدود کنید. برای زنان، این به معنای بیش از یک نوشیدنی در روز نیست. برای مردان، این به معنای بیش از دو نوشیدنی در روز نیست.
وزن سالم را حفظ کنید. اگر وزن فعلی شما سالم است، با انتخاب یک رژیم غذایی سالم و ورزش بیشتر روزهای هفته برای حفظ آن تلاش کنید. اگر نیاز به کاهش وزن دارید، تعداد کالری هایی که در روز می خورید را کاهش دهید و میزان ورزش را افزایش دهید. سعی کنید به آرامی وزن خود را کاهش دهید – 1 یا 2 پوند (0.5 تا 1 کیلوگرم) در هر هفته.
علیه هپاتیت B واکسینه شوید.

دکتر فرزانه نیکوبین | متخصص رادیوانکولوژی اصفهان | پرتو درمانی اصفهان
دکتر فرزانه نیکوبین | متخصص رادیوانکولوژی اصفهان | پرتو درمانی اصفهان

 

با دریافت واکسن هپاتیت B می توانید خطر ابتلا به هپاتیت B را کاهش دهید. این واکسن را می توان تقریباً به همه افراد، از جمله نوزادان، افراد مسن و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، تزریق کرد.

اقداماتی را برای پیشگیری از هپاتیت C انجام دهید.
هیچ واکسنی برای هپاتیت C وجود ندارد، اما می توانید خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهید.

وضعیت سلامتی هر شریک جنسی را بدانید. رابطه جنسی محافظت نشده انجام ندهید مگر اینکه مطمئن باشید شریک زندگی شما به HBV، HCV یا هر عفونت مقاربتی دیگری آلوده نیست. اگر از وضعیت سلامتی شریک زندگی خود اطلاعی ندارید، هر بار که رابطه جنسی دارید از کاندوم استفاده کنید.

از داروهای داخل وریدی (IV) استفاده نکنید، اما در صورت استفاده از یک سوزن تمیز استفاده کنید. با تزریق نکردن داروهای غیرقانونی خطر ابتلا به HCV را کاهش دهید. اما اگر این گزینه برای شما نیست، مطمئن شوید که هر سوزنی که استفاده می کنید استریل است و آن را به اشتراک نگذارید. لوازم دارویی آلوده یکی از علل شایع عفونت هپاتیت C است. از برنامه های تعویض سوزن در جامعه خود استفاده کنید و برای مصرف مواد مخدر خود به دنبال کمک باشید.

هنگام سوراخ کردن یا خالکوبی به دنبال مغازه های امن و تمیز باشید. سوزن هایی که ممکن است به درستی استریل نشده باشند می توانند ویروس هپاتیت C را گسترش دهند. قبل از انجام پیرسینگ یا خالکوبی، مغازه های منطقه خود را بررسی کنید و از کارکنان در مورد اقدامات ایمنی آنها بپرسید. اگر کارمندان یک مغازه از پاسخ دادن به سؤالات شما امتناع می ورزند یا سؤالات شما را جدی نمی گیرند، این را به عنوان نشانه ای در نظر بگیرید که این مرکز برای شما مناسب نیست.

برای دریافت نوبت اینترنتی و تسریع در نوبت کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید