گزینه‌های درمانی سرطان ریه چیست؟

درمان سرطان ریه در اصفهان

مدت زمان مطالعه: 12 دقیقه

گزینه‌های درمانی سرطان ریه : در یک مطالعه موسسه ملی سرطان در سال 2020 منتشر شد که نشان می دهد نرخ مرگ و میر کمتری برای بیماران مبتلا به سرطان ریه وجود دارد.

دلیل این امر دو مورد است:

1) امروزه مردم با توجه به مسائل بهداشتی شناخته شده ای که می توانند ایجاد کنند، محصولات تنباکو کمتری مصرف می کنند، و

2) پیشرفت های اخیر در درمان سرطان ریه به بیماران اجازه می دهد تا زندگی طولانی تری نسبت به قبل داشته باشند.

بیماران خود ما اینجا در موسسه سرطان ویلامت ولی توانستند در برخی از تحقیقات سرطان که منجر به این گزینه‌های بهبود یافته درمان سرطان ریه شده است، شرکت کنند. و، ما همچنان بخشی از آزمایشاتی هستیم که به تغییر آینده درمان‌های سرطان ریه کمک می‌کنند.

دکتر فرزانه نیکوبین ، متخصص رادیوانکولوژی اصفهان ، هورمون درمانی ، پرتو درمانی و درمان سرطان ریه در اصفهان  می باشند که با استفاده از این تکنیک های مدرن و روز دنیا میتوانند انواع سرطان را درمان و از پیشرفت آن جلوگیری کنند.

گزینه‌های درمانی سرطان ریه می تواند به کاهش میزان مرگ و میر ناشی از سرطان کمک شایان فراوانی داشته باشد.

تشخیص زودهنگام سرطان ریه جان انسان ها را نجات می دهد

متخصص رادیوانکولوژی اصفهان

یکی از مهم‌ترین مشکلات سرطان‌های ریه و برونش این است که به راحتی می‌توان آن‌ها را تشخیص داد تا زمانی که در مرحله پیشرفته باشد و سرانجام علائم ظاهر شوند. با یک استاندارد جدید در غربالگری سرطان ریه، می‌توانیم سرطان ریه را زمانی که در مراحل اولیه است پیدا کنیم و درمان آن آسان‌تر باشد. این به تنهایی به کاهش احتمال مرگ ناشی از سرطان ریه کمک می کند. آیا کاندیدای غربالگری سرطان ریه هستید؟ دریابید!

درمان سرطان ریه در اصفهان
درمان سرطان ریه در اصفهان

چه کسی واجد شرایط آزمایش های غربالگری سرطان ریه است؟

سی تی اسکن با دوز کم از قفسه سینه می تواند یک بار در سال انجام شود در صورتی که:

بین 50 تا 80 سال و
شما در حال حاضر سیگاری هستید یا در 15 سال گذشته سیگار را ترک کرده اید، یا
مصرف یک بسته یا بیشتر سیگار در روز به مدت 20 سال یا بیشتر، یا دو بسته در روز برای ده سال یا بیشتر
این می تواند به شناسایی نواحی غیرطبیعی در ریه ها کمک کند که ممکن است سرطان در مراحل اولیه باشند یا احتمال سرطانی شدن دارند. این آزمایش غربالگری معمولاً برای بیماران واجد شرایط تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

یادگیری ماشینی می تواند به تشخیص زودتر تومورهای سرطان ریه کمک کند

متخصص رادیوانکولوژی اصفهان

رادیولوژیست ها به طور فزاینده ای از سیستم های هوش مصنوعی (AI) برای کمک به بررسی اسکن ریه استفاده می کنند. هوش مصنوعی به بهبود توانایی رادیولوژیست برای تشخیص سرطان کمک می کند، زمانی که در ترکیب با غربالگری یا اسکن تشخیصی برای تعیین محل قرارگیری سرطان استفاده می شود، حتی اگر در تصاویر با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نباشد.

این با استفاده از مفهومی به نام یادگیری عمیق توسعه داده شد. سیستم های یادگیری عمیق از نمونه های واقعی از سی تی اسکن واقعی برای تشخیص تومور سرطان ریه از لکه غیر سرطانی در اسکن استفاده می کنند.

دکتر فرزانه نیکوبین ، متخصص رادیوانکولوژی اصفهان ، هورمون درمانی ، پرتو درمانی و  درمان سرطان ریه در اصفهان می باشند که با استفاده از این تکنیک های مدرن و روز دنیا میتوانند انواع سرطان را درمان و از پیشرفت آن جلوگیری کنند.

گزینه‌های درمانی سرطان ریه می تواند به کاهش میزان مرگ و میر ناشی از سرطان کمک شایان فراوانی داشته باشد.

🔍 پیشنهاد مطالعه: توانبخشی به بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن چگونه است؟

گزینه های جدید برای درمان پیشرفته سرطان ریه
دارودرمانی هدفمند با استفاده از نشانگرهای زیستی

بیومارکرها تغییرات خاصی در سلول های سرطان ریه بیمار هستند. این می تواند به این معنی باشد که جهش، افزودن، حذف یا بازآرایی DNA وجود دارد که باعث رشد غیرقابل کنترل سلول های سرطانی ریه می شود. بر اساس آنچه در فرآیند آزمایش نشانگر زیستی یافت می شود، متخصص سرطان می تواند درمان هایی را انتخاب کند که به احتمال زیاد در برابر یک نشانگر زیستی خاص موثر هستند. این درمان هدفمند نامیده می شود. این داروها یک جهش ژنتیکی خاص و پروتئین‌هایی را روی سلول‌ها هدف قرار می‌دهند که به رشد سرطان کمک می‌کنند و در عین حال آسیب به سلول‌های سالم را به حداقل می‌رسانند.

به لطف محققان سرطان و بیمارانی که در کارآزمایی‌های بالینی شرکت کردند، ما چندین نشانگر زیستی را می‌شناسیم که اکنون می‌توانند با داروهای درمانی هدفمند مورد تایید FDA درمان شوند. این بیومارکرها عبارتند از:

  • گیرنده فاکتور رشد اپیدرمی (EGFR).
  • بازآرایی ژن لنفوم کیناز آناپلاستیک (ALK).
  • بازآرایی ROS1
  • جهش BRAF V600E
  • همجوشی NTRK
  • تقویت MET یا پرش اگزون 14 MET
  • بازآرایی های RET
درمان سرطان ریه در اصفهان
درمان سرطان ریه در اصفهان

درمان ایمونوتراپی برای سرطان ریه

ایمونوتراپی، که گاهی اوقات به عنوان درمان بیولوژیک شناخته می شود، اکنون FDA برای بیماران پیشرفته سرطان ریه سلول غیر کوچک تایید شده است. این می تواند به عنوان اولین خط دفاعی قبل از نیاز به سایر درمان ها یا همراه با شیمی درمانی انجام شود.

ایمونوتراپی به بدن بیمار کمک می کند تا پروتئین های خاصی را که باعث رشد سرطان می شوند مسدود کند. اینها را مهارکننده های ایست بازرسی ایمنی می نامند. داروهایی برای جلوگیری از اتصال پروتئین PD-1 با گیرنده های PD-1 در سلول های T در بدن ساخته شده اند. با انجام این کار، سرطان قادر به رشد آسان نیست.

عوارض جانبی معمولاً کمتر از عوارض شیمی درمانی سمی هستند اما می توانند منجر به خستگی و التهاب شوند. سرطان درمان شده از طریق ایمونوتراپی ممکن است احتمال بازگشت کمتری داشته باشد.

تحقیقات بیشتری در مورد درمان های ایمونوتراپی سرطان ریه در حال حاضر در حال انجام است.

تحقیقات در حال انجام سرطان ریه

همانطور که قبلاً بحث کردیم، تحقیقات سرطان ریه پیشرفت های زیادی در نحوه تشخیص و درمان سرطان ریه ایجاد کرده است، اما به همین جا ختم نمی شود. موسسه سرطان Willamette Valley همچنان به دنبال راه های جدید و بهتر برای کمک به بیماران مبتلا به سرطان ریه است.

یکی از امیدوارکننده‌ترین مطالعات تحقیقاتی بالینی که از طریق مراکز سرطان ما در دسترس است، درمان سرطان ریه با اطلاعات مولکولی در یک شبکه سرطان اجتماعی است: یک کنسرسیوم عمل‌گرا که به اختصار MYLUNG نامیده می‌شود. هدف این مطالعه درک سرطان ریه سلول غیر کوچک متاستاتیک در سطح مولکولی و ایجاد گزینه‌های درمانی هدفمند جدید است. MYLUNG یک تحقیق پیشگام است که انتظار می رود زندگی هزاران بیمار سرطان ریه سلول غیر کوچک را بهبود بخشد. این شامل سه پروتکل در طول پنج سال خواهد بود:

بررسی داده‌های بیمار در دنیای واقعی برای تعیین اطلاعات در مورد آزمایش و درمان تومور.
ثبت نام حدود 1000 بیمار دیگر که سفر سرطان ریه آنها تحت نظارت و پیگیری دقیق قرار گرفت. تمرکز روی نحوه استفاده از نشانگرهای زیستی تشخیصی توسط انکولوژیست ها برای تصمیم گیری بالینی خواهد بود.
در طی پنج سال بیش از 7500 بیمار دیگر جذب خواهند شد. کارآزمایی‌های بالینی در این مرحله بر ادغام یافته‌های مراحل قبلی و بررسی فرآیندهای جدید برای بهترین توصیه‌های درمانی سرطان ریه تمرکز خواهند کرد.
علاوه بر تحقیقات MYLUNG، محققان سرطان ما به دنبال راه‌های بیشتری برای تشخیص و درمان موثر سرطان ریه هستند.

آینده چگونه به دنبال درمان سرطان ریه است؟

با پیشرفت علم و فناوری، و ماموریت فعال محققان سرطان برای یافتن گزینه‌های درمانی بهتر، بیماران سرطان ریه نسبت به یک دهه قبل بیشتر زنده می‌مانند و زندگی کامل‌تری بعد از سرطان دارند.

اگر واجد شرایط غربالگری سرطان ریه هستید، با پزشک عمومی خود در مورد شروع این آزمایش سالانه صحبت کنید. اگر شما یا یکی از عزیزانتان سرطان ریه تشخیص داده شده است و مایلید در مورد این آخرین گزینه های درمانی بیشتر بدانید، برای مشاوره در یکی از مکان های ما در یوجین، کوروالیس، فلورانس، یا لینکلن سیتی وقت ملاقات درخواست کنید.

دکتر فرزانه نیکوبین ، متخصص رادیوانکولوژی اصفهان ، هورمون درمانی ، پرتو درمانی و  درمان سرطان ریه در اصفهان  می باشند که با استفاده از این تکنیک های مدرن و روز دنیا میتوانند انواع سرطان را درمان و از پیشرفت آن جلوگیری کنند.

گزینه‌های درمانی سرطان ریه می تواند به کاهش میزان مرگ و میر ناشی از سرطان کمک شایان فراوانی داشته باشد.

برای دریافت نوبت اینترنتی و تسریع در نوبت اینجا را کلیک کنید.

در صورت داشتن سوال یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید