آیا می توانید از سرطان معده جلوگیری کنید؟

پیشگیری از سرطان معده

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

اگرچه سرطان معده چهارمین سرطان شایع در جهان است ، اما طی چند دهه گذشته تعداد موارد کاهش یافته است. هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانید از آن جلوگیری کنید ، اما کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا شانس ابتلا به آن را کاهش دهید. در اینجا نحوه استفاده از مزایای احتمالی به خود آورده شده است.

زخم ها را بررسی کنید.

هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori) یک باکتری رایج است. همیشه افراد را بیمار نمی کند ، اما می تواند مخاط معده شما را آلوده کرده و زخم ایجاد کند. این ماده همچنین سرطان زا است ، به این معنی که می تواند باعث سرطان شود. در صورت ابتلا به زخم معده ، پزشک ممکن است نیاز به بررسی عفونت هلیکوباکتر پیلوری و درمان آن داشته باشد.

انباشته بر روی محصول.

اطمینان حاصل کنید که هر وعده غذایی حاوی مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه است. این می تواند شانس ابتلا به سرطان معده را کاهش دهد. پرتقال ، لیمو و گریپ فروت انتخاب های فوق العاده ای هستند. با وجود گریپ فروت ، ممکن است بخواهید از پزشک خود بپرسید که آیا بر داروهای مصرفی شما تأثیر می گذارد (از جمله استاتین ها ، که بسیاری از افراد برای کاهش LDL یا سطح کلسترول “بد” مصرف می کنند). انجمن سرطان آمریکا توصیه می کند ماهی ، مرغ یا لوبیا را به جای گوشت فرآوری شده یا گوشت قرمز و نان های سبوس دار ، ماکارونی و غلات ، به جای غلات تصفیه شده انتخاب کنید (به عنوان مثال ، آرد گندم کامل به جای آرد سفید).

دکتر فرزانه نیکوبین ، متخصص رادیوانکولوژی اصفهان ، هورمون درمانی ، پرتو درمانی و پیشگیری از سرطان معده   می باشند که با استفاده از این تکنیک های مدرن و روز دنیا میتوانند انواع سرطان را درمان و از پیشرفت آن جلوگیری کنند.

پیشگیری از سرطان معده
پیشگیری از سرطان معده
پیشنهاد مطالعه: چگونه از پرتودرمانی برای درمان سرطان استفاده می شود؟

مصرف غذاهای دودی را کاهش دهید.

در روزهای قبل از یخچال و فریزر ، مردم برای حفظ غذاها سیگار می کشیدند ، ترشی می کردند و نمک می زدند. مقدار زیادی نمک و مواد نگهدارنده می تواند به بدن آسیب برساند

پوشش معده و احتمال ابتلا به سرطان معده را افزایش می دهد. بنابراین غذاهای دودی و ترشی ، از جمله گوشت شور و ماهی را محدود کنید.

ترک عادت.

سیگار کشیدن شما را در معرض بسیاری از انواع سرطان ها ، از جمله سرطان معده قرار می دهد. در صورت نیاز به ترک سیگار ، با پزشک خود مشورت کنید. و از “دود سیگار” دیگران نیز پرهیز کنید.

حرکتی انجام دهید.

ورزش یک عادت روزمره است که از سر تا پا جواب می دهد. تناسب اندام و فعال بودن می تواند خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان و سایر مشکلات سلامتی را کاهش دهد.

وزن خود را بررسی کنید.

افرادی که اضافه وزن دارند ممکن است بیشتر به سرطان معده مبتلا شوند. اگر مطمئن نیستید که وزن شما در محدوده سالم است یا خیر ، از پزشک خود سوال کنید.

پیشگیری از سرطان معده
پیشگیری از سرطان معده

از آسپرین عاقلانه استفاده کنید.

ممکن است از آسپرین ، ایبوپروفن و سایر داروهای بدون نسخه مانند آن برای تسکین درد ، تب یا تورم استفاده کنید. همچنین ممکن است شانس ابتلا به سرطان معده و روده را کاهش دهد. اما شما نباید از این داروها برای پیشگیری از سرطان معده استفاده کنید ، زیرا آنها همچنین می توانند باعث خونریزی داخلی شوند. پزشک شما می تواند توضیح دهد که چه چیزی برای شما بهتر است.

آزمایش ژنتیک را در نظر بگیرید.

آیا سرطان معده در خانواده شما وجود دارد؟ یک آزمایش ژنتیکی می تواند به شما بگوید که آیا ژن های خاصی دارید که شما را نسبت به سرطان معده حساس تر می کند ، از جمله ژن CDH1 و سندرم لینچ.

دکتر فرزانه نیکوبین ، متخصص رادیوانکولوژی اصفهان ، هورمون درمانی ، پرتو درمانی و پیشگیری از سرطان معده   می باشند که با استفاده از این تکنیک های مدرن و روز دنیا میتوانند انواع سرطان را درمان و از پیشرفت آن جلوگیری کنند.

برای دریافت نوبت اینترنتی و تسریع در نوبت اینجا را کلیک کنید.

در صورت داشتن سوال یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید