کاهش ابتلا به سرطان خون با بهترین متخصص رادیوانکولوژی اصفهان

کاهش ابتلا به سرطان خون با بهترین متخصص رادیوانکولوژی اصفهان

بهترین متخصص رادیوانکولوژی اصفهان

آیا می توانم خطر ابتلا به سرطان خون را کاهش دهم؟

بر خلاف برخی دیگر از سرطان ها، عوامل سبک زندگی مانند رژیم غذایی و ورزش تأثیر کمی بر خطر ابتلا به سرطان خون دارند. با این حال، یک سبک زندگی سالم می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به انواع دیگر سرطان و سایر بیماری ها را کاهش دهد.

توضیح چگونگی شروع سرطان خون

بدن شما از تریلیون ها بلوک ساختمانی کوچک به نام سلول تشکیل شده است. سلول ها هر قسمت از بدن شما از جمله خون شما را تشکیل می دهند.

سلول های بدن شما دائماً در حال مرگ هستند و جایگزین می شوند. به این ترتیب بدن شما رشد می کند و خود را ترمیم می کند. به طور معمول، سلول ها به روشی کنترل شده تقسیم می شوند (تقسیم می شوند) تا در صورت نیاز سلول های جدید بسازند.

دکتر فرزانه نیکوبین متخصص رادیوانکولوژی اصفهان می باشد.

بهترین دکتر سرطان خون در اصفهان | بهترین پزشک بیمارستان میلاد اصفهان
بهترین دکتر سرطان خون در اصفهان | بهترین پزشک بیمارستان میلاد اصفهان

DNA ماده ای در سلول های شماست که نحوه رشد، رفتار و مرگ سلول ها را کنترل می کند. اگر مشکلی با DNA درون یک سلول خونی پیش بیاید، ممکن است سلول خونی به درستی رشد نکند یا به درستی کار نکند، زمانی که باید از بین نرود، یا خیلی سریع تقسیم و تکثیر شود. این می تواند منجر به سرطان خون شود.

در سرطان خون، سلول های خونی غیرطبیعی می توانند به تکثیر ادامه دهند. آنها ممکن است به درستی کار نکنند و ممکن است از عملکرد سلول های خونی سالم جلوگیری کنند. این می تواند خون شما را از انجام کارهایی که به طور معمول برای حفظ سلامت شما انجام می دهد، مانند مبارزه با عفونت ها یا کمک به ترمیم بدن، متوقف کند.

برای دریافت نوبت اینترنتی و تسریع در نوبت کلیک کنید.

در صورت داشتن سوال با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید