جنبه های بنیادی سرطان چیست؟

دلایل سرطان

 

اکثر مردم معمولاً سرطان را با نوجوانان مرتبط نمی دانند زیرا در بزرگسالان شایع تر است. احتمالاً فردی را می شناسید که به آن مبتلا شده است، مانند یکی از اقوام بزرگتر یا فردی در خانواده یک دوست.

اما نوجوانان نیز ممکن است به انواع سرطان مبتلا شوند. برای آشنایی با سرطان و نحوه درمان آن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

سرطان چیست؟

کلمه سرطان در واقع به بسیاری از بیماری ها اشاره دارد، نه یک بیماری. در واقع، بیش از ۱۰۰ نوع بیماری وجود دارد که در مجموع به عنوان سرطان شناخته می شوند. وجه مشترک همه آنها رشد بیش از حد سلول هاست، واحدهای کوچکی که همه موجودات زنده را تشکیل می دهند.

سرطان (همچنین به عنوان بدخیمی شناخته می شود، تلفظ می شود: muh-LIG-nun-see) زمانی رخ می دهد که سلول ها شروع به رشد و تکثیر به روشی کنترل نشده می کنند.

سلول های طبیعی بدن در طی یک دوره زمانی رشد می کنند و تقسیم می شوند تا در نهایت بمیرند. اما سلول های سرطانی به رشد و تقسیم و رشد و تقسیم شدن ادامه می دهند. در نهایت، آنها برای تشکیل تومور جمع می شوند.

تومورها توده هایی هستند که می توانند در فرآیندهای طبیعی بدن اختلال ایجاد کنند. گاهی اوقات سلول های تومور جدا می شوند و به بافت یا اندام دیگری می روند. به این متاستاز می گویند. دلایل سرطان

همانطور که همه اینها ترسناک به نظر می رسد، اکثر سرطان ها قابل درمان و کنترل هستند و بسیاری از افراد مبتلا به سرطان بهتر می شوند و زندگی عادی دارند.

دکتر فرزانه نیکوبین ، متخصص رادیوانکولوژی اصفهان می باشند.
متخصص-رادیوانکولوژی-اصفهان | شیمی-درمانی-اصفهان
متخصص-رادیوانکولوژی-اصفهان | شیمی-درمانی-اصفهان

چگونه افراد به سرطان مبتلا می شوند؟

هیچ کس واقعاً نمی داند که چرا سرطان در افراد خاصی رشد می کند. دانشمندان و محققان در تلاش هستند تا دریابند چرا برخی افراد به سرطان مبتلا می شوند و برخی دیگر نه. این به آنها کمک می کند تا بفهمند آیا می توان از سرطان پیشگیری کرد یا خیر.

با این حال، پزشکان در مورد اینکه چرا افراد ممکن است به سرطان مبتلا شوند، ایده هایی دارند. دلایل اصلی ژنتیک و برخی محرک های محیطی یا رفتاری است.

اعتقاد بر این است که تمایل به ایجاد برخی از انواع سرطان ارثی است – یعنی ژن هایی که با آنها متولد شده اید ممکن است مستعد ابتلا به سرطان باشند. به عنوان مثال، اگر یکی از بستگان نزدیک به سرطان سینه یا روده بزرگ مبتلا شده باشد، ممکن است به احتمال زیاد تمایل به ابتلا به این سرطان ها را به ارث ببرید، حتی اگر واقعاً هرگز به آنها مبتلا نشوید.

 برای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید.

برخی محرک های رفتاری و محیطی می توانند باعث ایجاد تغییراتی در سلول های بدن شوند که آنها را به حالت سرطانی سوق می دهد. به عنوان مثال، سیگار برای افزایش خطر سرطان ریه شناخته شده است. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد.

این نوع محرک‌ها در طول زمان به آرامی روی بدن اثر می‌گذارند، بنابراین سرطان‌هایی که ممکن است در نتیجه آن‌ها ایجاد شوند تا زمانی که فرد بالغ نشده است، ظاهر نمی‌شوند. این یکی از دلایلی است که نوجوانان مانند بزرگسالان به انواع سرطان مبتلا نمی شوند.

پزشکان مطمئناً می‌دانند که سرطان به خودی خود مسری نیست، بنابراین لازم نیست نگران ابتلا به آن از شخص دیگری یا سرایت آن به فرد دیگری باشید (اگرچه افراد مبتلا به برخی بیماری‌های عفونی مانند ایدز یا هپاتیت در برابر برخی سرطان‌ها آسیب‌پذیرتر هستند. ).

سرطان نیز هرگز تقصیر شخص نیست. این که ممکن است فردی برای ابتلا به این بیماری کار اشتباهی انجام داده باشد، به سادگی درست نیست.

برای دریافت نوبت اینترنتی کلیک کنید.

متخصص-رادیوانکولوژی-اصفهان | شیمی-درمانی-اصفهان
متخصص-رادیوانکولوژی-اصفهان | شیمی-درمانی-اصفهان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید