درمان سرطان خون از نظر جنبه های عاطفی و فیزیکی چیست؟

درمان سرطان خون از نظر جنبه های عاطفی و فیزیکی چیست؟

درمان سرطان خون در اصفهان

مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه

تغییرات هورمونی و عاطفی می تواند تا حدودی به دلیل داروهای مورد استفاده برای درمان سرطان و همچنین استرس ناشی از بیماری ایجاد شود.

حتماً با پزشک خود در مورد راه های حفظ باروری و سلامت عاطفی و روانی خود صحبت کنید. آنها می توانند گزینه های درمانی دیگری را توصیه کنند که ممکن است عوارض جانبی کمتری داشته باشند.

آنها همچنین می توانند به شما در ایجاد یک شبکه اجتماعی برای حمایت از نیازهای ذهنی و عاطفی شما در طول سفر سرطان کمک کنند.

عوارض دیررس درمان لوسمی چیست؟ در یک مطالعه در سال 2018، حدود یک سوم افراد تحت درمان برای لوسمی عوارض جانبی طولانی مدت درمان را گزارش کردند. مانند اثرات کوتاه مدت، شایع ترین پیامد طولانی مدت درمان لوسمی ریزش مو و خستگی بود. اما از آنجایی که سلول‌های بدن شما از بین می‌روند.

اثرات طولانی‌مدت دیگری ممکن است در طول زمان ظاهر شوند، از جمله: مشکلات باروری خستگی سرفه آب مروارید مشکلات قلبی و ریوی مشکلات تیروئید دیابت مشکلات تراکم استخوان مانند پوکی استخوان افزایش خطرات عفونت گیجی یا مشکلات حافظه عوارض جانبی طولانی مدت به عوامل خاصی بستگی دارد اثرات طولانی مدت درمان لوسمی به طور کلی به تعدادی از عوامل مانند: نوع درمانی که داشتید زمانی که تحت درمان بودید چند ساله بودید مدت درمان چقدر طول کشید چه دوز دارویی به شما داده شد.

درمان سرطان خون در اصفهان
درمان سرطان خون در اصفهان

 

پیشنهاد مطالعه:  علائم و علل سرطان حنجره چیست؟

چرا عوارض جانبی رخ می دهد؟

عوارض جانبی واکنش هایی هستند که با دارو یا درمان رخ می دهند. در بسیاری از موارد، عوارض جانبی خاصی وجود دارد که از داروهای خاص انتظار می رود، و همه اینها بد نیستند.

دکتر فرزانه نیکوبین ، متخصص رادیوانکولوژی اصفهان ، هورمون درمانی ، پرتو درمانی و درمان سرطان خون در اصفهان می باشند که با استفاده از این تکنیک های مدرن و روز دنیا میتوانند انواع سرطان را درمان و از پیشرفت آن جلوگیری کنند.

هنگامی که عوارض جانبی باعث نگرانی های جدی برای سلامتی می شود، معمولا به عنوان عوارض جانبی نامیده می شود.

حتی اگر برخی از عوارض جانبی مورد انتظار (و حتی گاهی اوقات پیش بینی شده) داروها بر روی افراد مختلف تأثیر می گذارد. برخی از عواملی که می توانند بر عوارض جانبی که تجربه می کنید تأثیر بگذارند عبارتند از:

  • سن
  • جنسیت
  • چگونه بدن شما دارو را جذب می کند.
  • سایر داروها، ویتامین ها یا مکمل هایی که مصرف می کنید.
  • قبل از درمان عوارض جانبی را با پزشک خود در میان بگذارید.

انواع مختلفی از سرطان خون و چندین دارو و درمان وجود دارد که می توان برای هر یک از آنها استفاده کرد.

در کنار طیف گسترده ای از گزینه های درمانی، راه های زیادی نیز وجود دارد که هر یک می تواند به طور جداگانه بر هر فرد تأثیر بگذارد. شما ممکن است عوارض جانبی متفاوتی نسبت به فردی با تشخیص و طرح درمانی مشابه داشته باشید.

هنگامی که برای اولین بار سرطان شما تشخیص داده شد، پزشک گزینه های درمانی را با شما در میان می گذارد. این بحث باید شامل یک طرح کلی از انتظارات از درمان، همراه با عوارض جانبی بالقوه باشد.

درمان سرطان خون در اصفهان
درمان سرطان خون در اصفهان
فهرستی از تمام مواردی که می خواهید قبل از درمان با پزشک خود در میان بگذارید، تهیه کنید. حتماً موضوعات زیر را در نظر بگیرید:

چگونه درمان پیشرفت خواهد کرد؟

چه طرفی انتظار دارد و چگونه می توان از آنها جلوگیری کرد یا آنها را کاهش داد؟

در طول و بعد از درمان به چه مقدار کمک نیاز دارید؟

چگونه باروری خود را حفظ کنیم؟

چه پشتیبانی اضافی می توانید از جامعه یا ارائه دهنده بیمه درمانی خود دریافت کنید؟

راه هایی برای افزایش راحتی و ارتقای رفاه در طول درمان.

نتیجه چیست؟

سرطان خون قابل درمان نیست، اما با تعدادی از درمان ها قابل کنترل است. نحوه درمان لوسمی شما تصمیمی است که بین شما و پزشکتان گرفته می شود.

صرف نظر از اینکه چه درمان هایی استفاده می شود، این بحث ها همچنین باید به مواردی که از نظر عوارض جانبی انتظار می رود، که می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اشاره می کند.

عوارض جانبی مانند ریزش مو، خستگی و حالت تهوع شایع هستند. به یاد داشته باشید، تیم مراقبت های بهداشتی شما برای حمایت از شما در طول درمان وجود دارد. آنها می توانند به شما در مدیریت هر گونه عوارض جانبی که ممکن است داشته باشید کمک کنند، بنابراین در بحث درباره علائمی که ممکن است احساس کنید دریغ نکنید.

برای دریافت نوبت اینترنتی و تسریع در نوبت اینجا را کلیک کنید.

در صورت داشتن سوال یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید