اثرات گیاه شاهدانه بر روی بیماری ها چیست؟

اثرات گیاه شاهدانه

مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

گیاه شاهدانه گونه‌ای از شاهدانه است که برای فیبر آن کشت شده است، نه هیچ گونه اثرات روانگردان. بسیاری از گونه های شاهدانه هیچ یک از اثرات ذهنی مرتبط با شاهدانه را ندارند. این نوع کنف صنعتی هزاران سال است که به‌عنوان منبع فیبر، روغن و منبع مهم تغذیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وقتی صحبت از تغذیه به میان می آید، دانه های شاهدانه مهم ترین قسمت گیاه هستند. دانه ها را می توان به طور کامل یا بدون پوسته خورد. آنها همچنین می توانند به شیری شبیه شیر سویا تبدیل شوند.

روغن دانه شاهدانه را می توان مانند روغن زیتون به عنوان روغن پخت و پز استفاده کرد. در صورتی که بخواهید از برخی از مزایای سلامت چشمگیر کنف در رژیم غذایی خود بهره مند شوید، حتی مکمل های دانه کنف نیز وجود دارد.

فواید سلامتی

ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی موجود در دانه‌های شاهدانه می‌توانند فواید سلامتی قابل توجهی داشته باشند. به عنوان مثال، روغن شاهدانه سرشار از ویتامین E است که برای کمک به حفظ عملکرد سیستم ایمنی بدن مفید است. همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و به کاهش رادیکال های آزاد که می توانند باعث آسیب سلولی در بدن شما شوند، کمک می کند.

دکتر فرزانه نیکوبین ، متخصص رادیوانکولوژی اصفهان ، هورمون درمانی ، پرتو درمانی و اثرات گیاه شاهدانه می باشند که با استفاده از این تکنیک های مدرن و روز دنیا میتوانند انواع سرطان را درمان و از پیشرفت آن جلوگیری کنند.

اثرات گیاه شاهدانه
اثرات گیاه شاهدانه

 

پیشنهاد مطالعه: درمان سرطان معده چیست؟

علاوه بر این، شاهدانه واقعی ممکن است مزایای سلامتی مانند:

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی

دریافت چربی های سالم کافی در رژیم غذایی برای حفظ سلامت قلب و سیستم قلبی عروقی مهم است. دانه های شاهدانه به ویژه سرشار از این چربی های سالم از جمله اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 هستند. هر دوی این چربی ها برای بهبود سلامت قلب با کاهش کلسترول، فشار خون و تری گلیسیرید شناخته شده اند. افزودن روغن شاهدانه به رژیم غذایی ممکن است خطر ابتلا به مشکلات قلبی را در آینده کاهش دهد.

کاهش علائم PMS

روغن شاهدانه همچنین سرشار از اسید گاما لینولنیک (GLA) است که با کاهش علائم PMS مرتبط است. به نظر می رسد که GLA اثر هورمون پرولاکتین را بر بدن کاهش می دهد. پرولاکتین اغلب به عنوان عامل اصلی علائم منفی سندرم پیش از قاعدگی، به ویژه حساسیت سینه، تحریک پذیری، نفخ و افسردگی شناخته می شود. روغن دانه شاهدانه می تواند ابزار مهمی برای کمک به تسکین این علائم ناخوشایند باشد.

بهبود هضم

فیبر برای یک سیستم گوارشی سالم حیاتی است و دانه‌های کامل شاهدانه منبع عالی فیبر محلول و نامحلول هستند. فیبر نامحلول به حجیم شدن مدفوع کمک می کند. و ممکن است با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده مرتبط باشد. در همین حال، فیبر محلول به عنوان یک پری بیوتیک عمل می کند. و باکتری های “خوب” را که در روده شما زندگی می کنند تغذیه می کند.

فیبر محلول و نامحلول از دانه های کنف به طور ترکیبی به عملکرد روان دستگاه گوارش شما کمک می کند. و از تعدادی از شرایط رایج مانند یبوست، زخم و بواسیر جلوگیری می کند.

اثرات گیاه شاهدانه
اثرات گیاه شاهدانه

ممکن است به کاهش اگزما کمک کند

ترکیبی از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 در کنف برای سلامتی بیشتر از قلب مفید است. مطالعات اولیه نشان می دهد که افزودن روغن دانه شاهدانه به رژیم غذایی ممکن است. به تسکین علائم اگزما کمک کند. به نظر می رسد روغن موجود در دانه شاهدانه به تعادل لیپیدهای خون شما کمک می کند. و خشکی و خارش پوست را کاهش می دهد. در حالی که مطالعات بیشتری باید انجام شود. جایگزینی روغن دانه کنف با انواع دیگر روغن در رژیم غذایی شما می‌تواند. راهی ایمن و آسان برای کاهش تحریک پوست باشد.

منبع سالم پروتئین گیاهی

پروتئین برای سلامت عضلات و اندام های شما حیاتی است. دانه های شاهدانه یکی از معدود غذاهای گیاهی هستند که پروتئین های “کامل” در نظر گرفته می شوند و حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. بدن شما همچنین می تواند پروتئین دانه شاهدانه را بهتر از بسیاری از پروتئین های گیاهی دیگر جذب کند. اگر تصمیم به پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی دارید، افزودن دانه شاهدانه به غذایتان راهی سریع و آسان برای دریافت پروتئین بیشتر است.

مقدار و مقدار مصرف دانه شاهدانه یک غذای کم کالری نیست. یک وعده 3 قاشق غذاخوری دانه شاهدانه حاوی 166 کالری است. مهم است که به کالری دریافتی خود توجه کنید تا وزن خود را حفظ کنید. خوردن روزانه یک تا دو وعده از دانه‌های شاهدانه می‌تواند به شما کمک کند تا از مزایای این دانه‌های مغذی بهره‌مند شوید و در عین حال از یک رژیم غذایی کامل استفاده کنید.

دکتر فرزانه نیکوبین ، متخصص رادیوانکولوژی اصفهان ، هورمون درمانی ، پرتو درمانی و اثرات گیاه شاهدانه می باشند که با استفاده از این تکنیک های مدرن و روز دنیا میتوانند انواع سرطان را درمان و از پیشرفت آن جلوگیری کنند.

برای دریافت نوبت اینترنتی و تسریع در نوبت اینجا را کلیک کنید.

در صورت داشتن سوال یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید