غربالگری سرطان کبد در مطب متخصص رادیوانکولوژی اصفهان

غربالگری سرطان کبد

از پزشک خود در مورد غربالگری سرطان کبد سوال کنید:

برای جمعیت عمومی، غربالگری سرطان کبد برای کاهش خطر مرگ ناشی از سرطان کبد ثابت نشده است و به طور کلی توصیه نمی شود. افراد مبتلا به بیماری هایی که خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش می دهند، ممکن است غربالگری را در نظر بگیرند، مانند افرادی که:

• عفونت هپاتیت B
  • عفونت هپاتیت C
  • سیروز کبدی

مزایا و معایب غربالگری را با پزشک خود در میان بگذارید. با هم می توانید تصمیم بگیرید که آیا غربالگری برای شما مناسب است یا خیر. غربالگری معمولاً شامل آزمایش خون و معاینه اولتراسوند شکم هر شش ماه یکبار است.

پیشگیری از سرطان کبد

عفونت های هپاتیت C و B بزرگترین عوامل خطر شناخته شده برای سرطان اولیه کبد در استرالیا هستند. راهبردهای پیشگیری برای کاهش شیوع هپاتیت B و بروز سرطان اولیه کبد وجود دارد، از جمله واکسیناسیون همه افراد در معرض خطر علیه ویروس، و نظارت بر سلامت افرادی که قبلاً به ویروس آلوده شده اند.

دکتر فرزانه نیکوبین متخصص رادیوانکولوژی اصفهان بهترین گزینه برای درمان و تشخیص سرطان هستند.

بهترین دکتر سرطان خون در اصفهان | بهترین دکتر درمان سرطان

پیش آگهی سرطان کبد

پیش آگهی به معنای نتیجه مورد انتظار یک بیماری است. پیش آگهی یک فرد به نوع و مرحله سرطان و همچنین سن و سلامت عمومی او در زمان تشخیص بستگی دارد.

با این حال، پزشک ممکن است بر اساس نوع سرطان کبد، نتایج آزمایش، سرعت رشد تومور، و همچنین سن، تناسب اندام و سابقه پزشکی، پیش آگهی، نتیجه احتمالی بیماری را به شما بدهد.