علائم و نشانه های سرطان ولوار و پیش سرطان چیست؟

نشانه های سرطان ولوار

علائم بستگی به سرطان یا پیش سرطانی بودن آن و نوع سرطان فرج دارد.

نئوپلازی داخل اپیتلیال ولوار

اکثر زنان مبتلا به نئوپلازی داخل اپیتلیال ولو (VIN) اصلاً علامتی ندارند. هنگامی که یک زن با VIN یک علامت دارد، اغلب خارش است که از بین نمی رود یا بهتر نمی شود. یک ناحیه از VIN ممکن است با پوست طبیعی فرج متفاوت به نظر برسد. اغلب ضخیم تر و روشن تر از پوست معمولی اطراف آن است. با این حال، ناحیه ای از VIN می تواند قرمز، صورتی یا تیره تر از پوست اطراف ظاهر شود.

از آنجایی که این تغییرات اغلب ناشی از شرایط دیگری است که پیش سرطانی نیستند، برخی از زنان متوجه نمی شوند که ممکن است یک بیماری جدی داشته باشند. برخی سعی می کنند خودشان با داروهای بدون نسخه این مشکل را درمان کنند. گاهی اوقات پزشکان حتی ممکن است در ابتدا وضعیت را تشخیص ندهند.

سرطان سلول سنگفرشی مهاجم فرج

تقریباً همه زنان مبتلا به سرطان های مهاجم فرج علائمی خواهند داشت. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

ناحیه‌ای روی فرج که متفاوت از حالت طبیعی به نظر می‌رسد – ممکن است روشن‌تر یا تیره‌تر از پوست معمولی اطراف آن باشد یا قرمز یا صورتی به نظر برسد.
یک برآمدگی یا توده، که می‌تواند قرمز، صورتی یا سفید باشد و می‌تواند سطحی مانند زگیل یا خام داشته باشد یا خشن یا ضخیم باشد.
ضخیم شدن پوست فرج
خارش
درد یا سوزش
خونریزی یا ترشحات غیر مرتبط با دوره طبیعی قاعدگی
زخم باز (به خصوص اگر یک ماه یا بیشتر طول بکشد)
کارسینوم Verrucous، یک زیرگروه از سرطان تهاجمی سلول سنگفرشی فرج، شبیه به زگیل های گل کلم مانند شبیه زگیل تناسلی است.

دکتر فرزانه نیکوبین ، متخصص رادیوانکولوژی اصفهان ، هورمون درمانی ، پرتو درمانی و درمان با پرتودرمانی می باشند که با استفاده از این تکنیک های مدرن و روز دنیا میتوانند انواع سرطان را درمان و از پیشرفت آن جلوگیری کنند.

این علائم بیشتر در اثر سایر شرایط غیر سرطانی ایجاد می شوند. با این حال، اگر این علائم را دارید، باید آنها را توسط پزشک یا پرستار بررسی کنید.

پیشنهاد مطالعه: راهی بهتر برای مرحله بندی سرطان چیست؟

ملانوم ولوار

بیماران مبتلا به ملانوم فرج می توانند بسیاری از علائم مشابه سایر سرطان های فرج را داشته باشند، مانند:

• یک توده
  • خارش
  • خونریزی یا ترشح

بیشتر ملانوم های فرج سیاه یا قهوه ای تیره هستند، اما می توانند سفید، صورتی، قرمز یا رنگ های دیگر باشند. آنها را می توان در سراسر فرج یافت، اما بیشتر آنها در ناحیه اطراف کلیتوریس یا روی لب های بزرگ یا کوچک هستند.

ملانوم های ولو گاهی اوقات می توانند از یک خال شروع شوند، بنابراین تغییر در خال که سال ها وجود داشته است نیز می تواند نشان دهنده ملانوم باشد. از قانون ABCDE می توان برای تشخیص خال طبیعی از خال ملانوما استفاده کرد.

نشانه های سرطان ولوار

عدم تقارن: نیمی از خال با دیگری مطابقت ندارد.

بی نظمی حاشیه: لبه های خال ناهموار یا بریده است.

رنگ: رنگ روی خال یکسان نیست. ممکن است سایه‌های متفاوتی از قهوه‌ای، قهوه‌ای یا سیاه و گاهی قرمز، آبی یا سفید وجود داشته باشد.

قطر: خال پهن تر از 6 میلی متر (حدود 1/4 اینچ) است.

در حال تکامل: خال در اندازه، شکل یا رنگ در حال تغییر است.

مهمترین علامت ملانوما تغییر در اندازه، شکل یا رنگ خال است. با این حال، همه ملانوم ها با قانون ABCDE مطابقت ندارند.

اگر خال دارید که تغییر کرده است، از پزشک خود بخواهید آن را بررسی کند.

سرطان غده بارتولین

یک توده (توده) مشخص در دو طرف دهانه واژن می تواند نشانه کارسینوم غده بارتولین باشد. با این حال، اغلب، یک توده در این ناحیه از کیست غده بارتولین است که بسیار شایع تر است (و سرطان نیست).

بیماری پاژه

درد و ناحیه قرمز و پوسته پوسته از علائم بیماری پاژه فرج است.