سرطان زنان چیست و چه علائمی دارد؟

سرطان زنان

سرطان های زنانه بر اندام های تناسلی زنان تأثیر می گذارد. دانستن علائم و نشانه ها بسیار مهم است، بنابراین در صورت مشاهده هرگونه تغییر می توانید با پزشک خود صحبت کنید.
سرطان زنان اصطلاحی است که برای تمام انواع سرطان هایی که می تواند در اندام های تناسلی و تناسلی زنان رخ دهد یا روی آنها رخ دهد، استفاده می شود. این شامل سرطان های فرج، واژن، دهانه رحم، رحم، لوله های فالوپ و تخمدان می شود. حدود 9.7 درصد از کل سرطان های تشخیص داده شده در زنان استرالیایی سرطان های زنانه هستند.

در حالی که آزمایش های غربالگری برای برخی از سرطان های زنان وجود دارد، برای برخی دیگر هیچ روش غربالگری اثبات شده ای وجود ندارد. این بدان معناست که برای زنان مهم است که از علائم و نشانه‌های احتمالی سرطان‌های زنان آگاه باشند و بدن خود را به خوبی بشناسند، بنابراین می‌توانند متوجه شوند که آیا چیزی تغییر می‌کند. در زیر، انواع مختلف سرطان های زنان، علائم آنها، روش های احتمالی پیشگیری و برنامه های غربالگری قابل اجرا را فهرست کرده ایم.

فکر می کنم علائم سرطان زنان را دارم – چه کار باید بکنم؟

شما بدن خود را بهتر می شناسید. اگر متوجه تغییری در بدن خود شده اید (و این تغییر ادامه دارد – بین نفخ بعد از یک وعده غذایی بزرگ و نفخ مداوم به روشی که برای شما غیرعادی است تفاوت وجود دارد) پس به پزشک مراجعه کنید.

اگر شریک جنسی متوجه تغییری در بدن شما شود، همین اتفاق می افتد – گاهی اوقات چیزهایی را می بیند یا احساس می کند که شما متوجه آنها نشده اید، بنابراین اگر آنها در مورد تغییر به شما می گویند، آن اطلاعات را مستقیماً به پزشک خود ببرید.

اغلب اوقات علائم شما علت متفاوت و کمتر جدی دارند و هنگامی که متوجه شدید چه اتفاقی دارد می‌توانید درمان مناسب را دریافت کنید و دیگر نگران این نباشید که C بزرگ است. همیشه بهترین کار این است که سرطان تشخیص داده شود و یک برنامه درمانی شروع شود. در اولین فرصت ممکن، بنابراین اگر سرطان دارید، خوشحال خواهید شد که در اسرع وقت به آن مبتلا شده اید.

دکتر فرزانه نیکوبین ، متخصص رادیوانکولوژی اصفهان ، هورمون درمانی ، پرتو درمانی و سرطان زنان می باشند که با استفاده از این تکنیک های مدرن و روز دنیا میتوانند انواع سرطان را درمان و از پیشرفت آن جلوگیری کنند.

اگر همچنان نگران علائمی هستید که پس از مراجعه به پزشک از بین نرفته اند، گرفتن نظر دوم مشکلی ندارد. پزشکان به این عادت کرده اند، در واقع، گاهی اوقات حتی آن را توصیه می کنند. هیچ کس مانند شما بدن شما را نمی شناسد، بنابراین اگر چیزی تغییر کرده و شما را نگران کرده است، یک قرار ملاقات رزرو کنید.

سرطان زنان

پیشنهاد مطالعه: علائم و نشانه های سرطان ولوار و پیش سرطان چیست؟

اگر سابقه خانوادگی سرطان داشته باشم چه اتفاقی می افتد؟

داشتن سابقه خانوادگی سرطان هایی مانند سرطان تخمدان به این معنی نیست که شما قطعاً خودتان به سرطان مشابه یا مشابه مبتلا خواهید شد. اما سابقه خانوادگی می تواند بر میزان خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان تأثیر بگذارد، بنابراین مهم است که به پزشک خود اطلاع دهید که چه کسی سرطان داشته، چه نوع سرطانی داشته و چند ساله بوده است.

پزشک شما می‌تواند به شما اطلاع دهد که آیا باید آزمایش‌هایی برای نظارت بر سلامت خود انجام دهید یا خیر و در مورد روش‌هایی که می‌توانید خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید با شما صحبت خواهد کرد.

سرطان های مختلف زنان چیست؟

سرطان دهانه رحم

سرطان دهانه رحم سرطانی است که در دهانه رحم ایجاد می شود. دهانه رحم واژن و رحم را به هم متصل می کند. تقریباً همه سرطان‌های دهانه رحم توسط ویروس پاپیلومای انسانی رایج و مقاربتی یا HPV ایجاد می‌شوند. به همین دلیل، برنامه ملی غربالگری دهانه رحم زنان را برای عفونت HPV هر پنج سال یکبار آزمایش می کند.

خونریزی بین پریود یا بعد از رابطه جنسی · درد حین رابطه جنسی · دوره‌های طولانی‌تر یا سنگین‌تر از حد معمول · ترشح غیرمعمول · خونریزی بعد از یائسگی
دریافت واکسن HPV می تواند تا حد زیادی خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را کاهش دهد.